مانوپارت

درباره مانوپارت

نوآوری در صنعت لازمه حیات و پویایی آن است و صنعت مولد که از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور محسوب می شود.

اطلاعات تماس

مجله مانوپارت

گزارش کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت

نخستین کمپ کارورزی حرفه ای مانوپارت با عنوان کمپ تابستانه (Summer Camp) در طول مرداد و شهریور ماه 1401 برگزار شد. از زمان اعلام برگزاری این دوره، 103 نفر از متقاضیان شرکت در این دوره تا 25 تیرماه روزمه خود را از طریق وب سایت مرکز نوآوری و شتابدهی مانوپارت ارسال نمودند که پس از بررسی اولیه رزومه ها، 58 نفر به جلسه مصاحبه حضوری دعوت شدند. در نهایت 28 نفر به صورت قطعی وارد کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت شدند که پس از پایان دوره، 9 نفر در شرکت های گروه صنعتی پارت لاستیک جذب شدند.

گزارش کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت

گزارش کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت

  • افتتاحیه کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت:

در افتتاحیه این رویداد که در شرکت پویا گستر خراسان برگزار شد، مهندس جوادی مدیر عامل مانوپارت، مهندس نجم آبادی عضو هیئت مدیره مانوپارت، مهندس مکارم مدیر عامل شتابدهنده کسب و کار فردوسی و سرکار خانم دکتر فرامرزی مدیر توانمند سازی شتابدهنده کسب و کار فردوسی به بیان نکاتی در رابطه با صنعت، دوره کارورزی حرفه ای و راه های افزایش بهره وری از کمپ تابستانه پرداختند و در ادامه کارورزان ضمن معرفی خود با منتورهای تعیین شده گفتگو کردند. همچنین در حاشیه این مراسم نیز نخستین بازدید صنعتی کمپ تابستانه نیز برگزار شد.

 

  • پروژه تخصصی برای هر کارورز:

در طول کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت، یک پروژه تخصصی متناسب با رشته و تخصص هر کارورز در یکی از شرکت های گروه صنعتی پارت لاستیک تعریف شد تا کارورزان در کنار انجام پروژه به کمک منتور تعیین شده، تجربه کار در محیط صنعتی را به دست بیاورند.

علاوه بر این در طول این کمپ جهت ایجاد آمادگی ورود به صنعت در کارورزان، کارگاه های تخصصی توسط مدیران با تجربه گروه صنعتی پارت لاستیک برگزار شد. این کارگاهها با هدف توسعه مهارتهای نرم مورد نیاز کارورزان و آشنایی با تجربه زیسته صنعتی مدیران گروه پارت لاستیک طراحی شده است.

  • کارگاه های تخصصی:

همچنین به موازات انجام پروژه های صنعتی و شرکت در کارگاهها، برنامه بازدید از واحدهای صنعتی تولیدی از سوی مانوپارت برگزار شد تا کارورزان امکان آشنایی بیشتر با محیط های صنعتی را داشته باشند و از تجربیات مهندسین سایر شرکت ها نیز بهره مند شوند.

 

  • بازدیدهای تخصصی:

همچنین به موازات انجام پروژه های صنعتی و شرکت در کارگاهها، برنامه بازدید از واحدهای صنعتی تولیدی از سوی مانوپارت برگزار شد تا کارورزان امکان آشنایی بیشتر با محیط های صنعتی را داشته باشند و از تجربیات مهندسین سایر شرکت ها نیز بهره مند شوند.

در نهایت این دوره با انجام 28 پروژه توسط کارورزان، برگزاری 8 کارگاه تخصصی و 4 بازدید از واحد های تولیدی به پایان رسید.

 

  • بازخورد کارورزان دوره:

از ویژگی های کمپ کارورزی تابستانه مانوپارت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان شرکت کننده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعریف پروژه متناسب با رشته و تخصص فرد
  • درک تفاوت میان آموزش های دانشگاهی با نیازهای صنعت
  • تغییر نگاه نسبت به دروس دانشگاه و هدفمند شدن مسیر تحصیلی
  • آشنایی با الزامات فعالیت در محیط های صنعتی
  • توسعه مهارتهای نرم افراد
  • افزایش خودآگاهی و طراحی مسیر شغلی آینده

 

  • اختتامیه کمپ تابستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت:

در نهایت این کمپ با برگزاری مراسم اختتامیه، تجلیل و تقدیر از زحمات منتورهای دوره و اعطای گواهی پایان دوره به کارورزان پایان یافت. در این مراسم جناب آقای دکتر قدیری پیشکسوت صنعت به بیان تجربیات خود در مسیر پر فراز و نشیب کارآفرینی و صنعت پرداختند. همچنین مهندس جوادی مدیرعامل مرکز نوآوری و شتابدهی مانوپارت گزارشی از نخستین کمپ کارورزی حرفه ای مانوپارت ارائه کردند و سپس مهندس سهیل یزدان بخش ریاست هیات مدیره گروه صنعتی پارت لاستیک خبر از برنامه ریزی برای برگزاری کمپ زمستانه کارورزی حرفه ای مانوپارت با عنوان Winter Camp دادند. در نهایت مهندس مکارم مدیرعامل شتابدهنده کسب و کار فردوسی تربیت ژنرال هایی که بتوانند سیستم ها را هدایت کنند را جزء اهداف برگزاری چنین رویدادهایی بر شمرد.

 

کمپ های کارورزی حرفه ای مانوپارت از جمله برنامه های این مجموعه به عنوان مرکز نوآوری و شتابدهی گروه صنعتی پارت لاستیک است تا ضمن برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز گروه، امکان تجربه اندوزی دانشجویان و فارغ التحصیلان را در محیط های صنعتی فراهم آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نه =