مانوپارت

درباره مانوپارت

نوآوری در صنعت لازمه حیات و پویایی آن است و صنعت مولد که از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور محسوب می شود.

اطلاعات تماس

مجله مانوپارت

4 موضوع روز خودرو برای سرمایه‌گذاران

با کاهش همه‌گیری کووید-19، برای سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و کارآفرینان مهم است که بدانند کدام فناوری‌های خودرویی احتمالاً بعد از همه‌گیری رشد می‌کنند.

صنعت خودرو یک مبتکر پیشتاز بوده و هنوز هم بخشی است که توسط تغییرات هیجان انگیز هدایت می‌شود. در سال‌های اخیر، نوآوری‌های خودرویی در زمینه‌هایی مانند ماشین‌های خودران، وسایل نقلیه دارای امکان برقراری ارتباط، وسایل نقلیه اشتراکی و وسایل نقلیه الکتریکی وجود داشته است.

بیایید موضوعات برتر خودرو را که ممکن است بر مصرف‌کنندگان تأثیر بگذارد، ایمنی را بهبود بخشد و در آینده‌ی نزدیک برای سرمایه‌گذاران هوشمند مفید باشد، بشناسیم.

گسترش و نفوذ وسایل نقلیه الکتریکی (EV)

من رشد سریع خودروهای الکتریکی را در سال 2021 در اروپا، چین و ایالات متحده پیش‌بینی می کنم. نوآوری خوروهای الکتریکی از گذشته در حال انجام بود و به دلیل قوانین سختگیرانه در مورد دی‌اکسیدکربن در کشورهای سراسر اروپا روزبه‌روز بیشتر پیش می‌رود.

  • به گفته Electrek، چین اجازه نمی‌دهد شهرها برای اعمال پلاک خودروهای برقی سهمیه تصویب کنند و دلیل این کار کمک به افزایش فروش خودروهای برقی است.
  • استارتاپ Rivian کامیون‌های برقی و شاسی‌بلند تولید می‌کند و به مصرف‌کنندگانی که هم به ماجراجویی و هم به پایداری اهمیت می‌دهند، می‌پردازد. بلومبرگ گزارش داد که این شرکت می‌تواند در سال 2021 با ارزش 50 میلیارد دلار وارد بورس شود.
  • NIO یک استارتاپ چینی است که خودروهای الکتریکی را طراحی کرده و توسعه می‌دهد. با تشدید رقابت در چین، این شرکت در حال گسترش به اروپا است.

تغییرات در برقراری اتصال

برقراری امکان اتصال و ارتباط به مدت طولانی به عنوان یک منطقه رشد برای خودروسازان، مورد توجه قرار گرفته است. هرچند نسبت به ناوبری و سرگرمی قابل اتصال با موفقیت کمتری روبرو بوده‌است. خودروسازان با توسعه‌دهندگان نرم افزار و شرکتهای فناوری همکاری نزدیکی دارند تا یک تجربه شخصی‌تر و کاملاً یکپارچه‌تر در استفاده از وسیله نقلیه متصل ایجاد کنند. خودروسازان همچنان روی سرگرمی‌ها ، از جمله گزینه‌های پیچیده‌تر صوتی و تصویری، متمرکز هستند. مصرف‌کنندگان می‌توانند در حالی که وسایل نقلیه آنها داده‌های رانندگی و تشخیصی را به صورت ابری به اشتراک می‌گذارند، با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشند.

ایمنی ممکن است با ویژگی‌های جدیدی از جمله هشدارهای خروج از خط بهبود پیدا کند، به طوری که اگر ماشینی نزدیک آنها شود یا ماشین بر روی خطوط باشد، به راننده هشدار دهد. من انتظار دارم خودروسازان چالش تشخیص عابر پیاده توسط وسایل نقلیه خود را نیز به عهده بگیرند.

مجله آمریکایی پزشکی پیشگیرانه این روند را مطالعه کرد و به این نتیجه رسید: استقرار چندین فناوری پیشرفته تشخیص عابر پیاده ی AV می تواند تلفات عابران پیاده در ایالات متحده را تا حد زیادی کاهش دهد.

نوآوری رانندگی خودران

چندین رهبر صنعت خودرو از جمله فورد، جنرال موتورز، هوندا و تسلا تعهد خود را به رانندگی خودران نشان می‌دهند. فورد پیش‌بینی می‌کند خدمات خودروی خودران را در سال 2022 راه‌اندازی کند. جنرال موتورز انتظار دارد تا سال 2023 ویژگی رانندگی بدون دخالت دست خود را به 22 محصول افزایش دهد. استارتاپ کروز – که توسط جنرال موتورز خریداری شده‌است – با ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی، مشترک و خودران، نوآوری ایجاد می‌کند.

تجربه خرید دیجیتال

به دلیل کووید-19 و فاصله‌گذاری اجتماعی، مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به کانال‌های دیجیتال برای تحقیق در مورد گزینه‌های خودرو و خرید نهایی خود متکی هستند. فناوری آنلاین به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد مدل‌های مختلف را ارزیابی کنند، گزینه‌های سفارشی را تجسم کنند، در مورد خرید تصمیم بگیرند و حتی درباره قیمت‌گذاری مذاکره کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از مشتریان خودرو احتمالاً به تجربه خرید نمایشگاهی سنتی باز خواهند گشت.

Vroom  مستقر در شهر نیویورک به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا خودروهای دست دوم را آنلاین بخرند و بفروشند. در همین حال، تولیدکنندگانی که با تسلا شروع کردند، فروش مستقیم آنلاین را به کار گرفتند. همه‌گیری این روند را تسریع کرد و باعث شد خودروسازان از جمله ولوو و دایملر به این روند بپیوندند.

شاید این مطالب را نیز دوست داشته باشید:

شتابدهنده های استارتاپی حوزه خودرو

باتری های مورد استفاده در خودرو های برقی

نگاه به آینده

من نوآوری بیشتری در فناوری خودرو انتظار دارم. به خصوص با افزایش مسافرت – و ترافیک خودرو – به دلیل خروج دوباره مردم از خانه. توجه به استارتاپ‌هایی که در حال حاضر باعث تغییرات چشمگیر در فناوری می‌شوند و آن‌هایی که برای رشد سریع در آینده راه‌اندازی شده‌اند، مهم است.

در سرمایه‌گذاری در بخش خودرو به دنبال چه چیزی هستم؟ درک روند تقاضای مشتری و تمرکز بر شرکت‌هایی که بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، بسیار مهم است. نیازها و خواسته‌های مشتری در طول زمان تغییر می‌کند، این می‌تواند به معنای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی باشد که وسایل نقلیه الکتریکی یا هیبریدی یا حتی خودروها و کامیون‌های کاربردی ورزشی را توسعه می‌دهند.

همچنین درک دولت و محیط نظارتی بسیار مهم است، زیرا ممکن است مشوق‌ها و قوانینی برای تبلیغ انواع خاصی از وسایل نقلیه نسبت به سایرین وجود داشته باشد – در نتیجه بر تقاضا تأثیر می‌گذارد.

در نهایت، صرف نظر از بخش، من همیشه به دنبال محصولات و خدمات نوآورانه‌ای هستم که مشکل واقعی مشتری را حل کند. لازمست اضافه کنم همیشه یک تیم رهبری هوشمند، پرانرژی و زیرک برای موفقیت یک استارتاپ ضروری است.

منبع:

https://www.forbes.com/sites/forbesfinancecouncil/2021/05/26/four-automotive-trends-for-investors-to-watch/?sh=20551b2362ac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =