مانوپارت

درباره مانوپارت

نوآوری در صنعت لازمه حیات و پویایی آن است و صنعت مولد که از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور محسوب می شود.

اطلاعات تماس

مجله مانوپارت

معرفی مانوپارت و Talentpool

در رویداد TechStart پس از پخش کلیپی با محوریت معرفی مرکز نوآوری و شتابدهی مانوپارت، مهندس نجم آبادی، عضو هیئت‌مدیره مرکز، حول مانوپارت سخنانی ایراد کرد: سال گذشته گروه صنعتی پارت لاستیک در آستانه پنجاه سالگی برای متمرکز کردن فعالیت­ های دانش بنیان خود، مرکز نوآوری و شتابدهی مانوپارت را با هدف ایجاد بستر مناسب برای فعالیت­ های دانش بنیان ایجاد کرد. کلیدواژه و روح حاکم بر مرکز نوآوری مانوپارت همان عمق بخشی به ساخت داخل است. ماموریت مانوپارت چیست؟

  1. بازی مشورتی مدیران ارشد در حوزه فناوری‌های نوین
  2. خلق و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری
  3. ارائه بستر حمایتی کسب و کارهای فناورانه
  4. ایجاد بستری متمرکز برای تبیین برنامه ریزی، هماهنگی اجرا و کنترل پروژه‌های تحقیقاتی
  5. ارائه راه حل های علمی و نوآورانه برای مسائل گروه
  6. شناخت چالش‌ها و فرصت های توسعه کسب و کار در حوزه فناوری‌های نوین

ما چهار حوزه استراتژیک داریم: صنعت خودرو که ما برخواسته از آن هستیم و در آن زندگی می‌کنیم. امکانات و مزیت‌های زیادی در این حوزه داریم. رباتیک: امروزه صنعتی بدون ربات‌ها و هوش مصنوعی و این‌ها وجود ندارد. پس رویکرد اصلی به سمت رباتیک است. قطعات پزشکی پلیمری: بسیاری از قطعات پزشکی با دانش شیمی و پلیمر تولید می‌شوند و مجموعه ما نیز در زمینه پلیمری دارای مزیت است و معتقدیم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم قطعات مورد نیاز پزشکی را در داخل تولید کنیم. محیط‌زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر: تمام دنیا درگیر مسائل زیست‌محیطی است و این انرژی‌ها جزو لزوم حرکت‌های دانش‌بنیان است.

چه کسانی مخاطبین مانو پارت هستند؟ افرادی که کسب و کار و شرکت های دانش بنیان دارند، فریلنسرها، دانشجویان و در کل استارتاپ‌ها و افرادی که صاحب ایده هستند. وی با توضیح ظرفیت‌ها و منابع گروه صنعتی پارت لاستیک ادامه داد: چه مزیت‌هایی مانو پارت دارد؟

-شفافیت: مشخص و شفاف بودن نیازهای فناورانه و تعهد مجموعه پارت لاستیک به توافق‌های همکاری

-زیرساخت: امکانات ساخت بالایی در مجموعه و شرکت‌های زیرمجموعه ما وجود دارد. که ظرفیت مناسبی است برای فریلنسرها و شرکت‌هایی که زیرساخت لازم را ندارند.

-فرهنگ سازمانی: این موضوع یکی از دغدغه‌های شرکت‌های فناور هست. فرهنگ سازمانی در سطح کارخانجات گروه پارت‌لاستیک بر محوریت علم و دانش است.

-شبکه ارتباطی: برخورداری از ارتباطات و بازار گسترده داخلی و بین المللی، مراکز پژوهشی و آزمایشگاه در کشور

-زیرساخت فنی: آزمایشگاه ساخت و تولید و پایلوت در شرکت‌های گروه و FABLAB

-همکاری پژوهشی: تفاهم نامه همکاری پژوهشی با دانشگاه فردوسی در قالب تعریف پروژه‌های تقاضا محور

-زیرساخت آموزشی: مرکز آموزش علمی، کاربردی گروه کارخانجات پارت لاستیک

-همکاری فناورانه: قرارداد همکاری با شبکه تبادل فناوری

همکاران کلیدی مانوپارت، شرکت صنایع پیشرفته رضوی، شبکه تبادل فناوری، دانشگاه فردوسی مشهد و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو هستند.

مدل های همکاری در مجموعه مانوپارت بدین شرح است:

-تعریف پروژه بر اساس مدل استارتاپ استودیو و نیازهای فناورانه گروه صنعتی پارت لاستیک و صنایع همکار

– منتورینگ و آموزش

– کمک به ارتقا سطح تولید محصولات دانش بنیان و صنعتی سازی و تجاری سازی

– پروتوتایپ سازی محصولات دانش بنیان از طریق امکانات ساخت و پایلوت گروه (FABLAB)

– استفاده از شبکه آزمایشگاهی

– حمایت از پروژه های تحصیلات تکمیلی در راستای نیازهای فناورانه گروه

– کارورزی حرفه ای (ویژه دانشجویان)

وی با تعریف Talent poolصحبت­‌های خود را پایان داد: Talent pool راهی میانه برای حل مسائل کاری و همچنین آشنایی دانشجویان و افراد با مهارت های خود است. در ابتدا دانشجویان درخواست خودشان را ثبت می‌کنند و پس از آن مصاحبه‌ای با آن‌ها انجام می‌شود تا دانش‌شان ارزیابی شود و مورد استعدادسنجی قرار گیرند. سپس با توجه به دانش و مهارتشان پروژه‌ای برای آن‌ها تعریف می‌شود و در مسیر انجام پروژه هدایت شده و ارزیابی می‌شوند و مشکلات و نیازهایشان برطرف می‌شود و در نهایت هم دانشجو کسب مهارت کرده و هم پروژه ای از مجموعه ما پیشرفت کرده است. و این افراد در انتها ممکن است در گروه صنعتی پارت لاستیک استخدام شوند یا با راه اندازی استارتاپ وارد مانوپارت شوند و یا به عنوان فریلنسر به همکاری خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهارده =